Flying Orange – Ještě něco na pohodu

Tenhle model jsem neměl původně vůbec v plánu. Jeho vznik však ovlivnila skutečnost, že se na křídle mého menšího větroně z nějakých neznámých důvodů nalomila odtokovka a tak jsem měl dvě možnosti. Buďto křídlo vyhodit, anebo strhat potah a pokusit se jej opravit. Před lety bych asi volil první variantu, ale s přibývajícími roky, mi začíná být líto cokoliv vyhazovat…. Křídlo jsem tedy opravil opláštěním, vytvoření jakési torzní skříně z balzy 1,5mm.

??? ???

Tím se sice zpevnilo, ale protože současně přibralo i trochu na váze, začal jsem pochybovat, zdali bude na větroni fungovat tak, jako před opravou. A v tom okamžiku mě napadlo postavit k opraveným křídlům jednoduchý trup a ocasní plochy na nějaký motorový model a mít tak pro opravená křídla další alternativní využití. A tak během víkendu vznikl „alá retro model“ o rozpětí 1300mm, poháněný malým elektromotorem. Stavbu jsem ani v zápalu práce průběžně nedokumentoval. Trup je z lehké balzy 2mm, ocasní plochy z lehké balzy 3mm. Potah je z obarveného vliesu. Podvozek „dobový“ pájený z ocelového drátu průměru 2mm. Kola jsou průměru 60mm. V podstatě jsem využil toho, co jsem měl doma k dispozici. :-)

??? ??? ??? ???

Motor je řady 2212/13T- 1000 ot./V., hmotnost 45g. Aku 3S LiPoly 1300mAh. Regulátor je nějaký 30A, východní provenience. Testoval jsem i proudový odběr. S vrtulí APC SF 9/4,7 bere 5,5A., s vrtulí APC SF 10/4,7 bere 9A. a s vrtulí GWS 10/6 bere 11,5A.. Po záletu uvidím, jaká vrtule bude na modelu optimální. Moje oranžová letka v dílně a Flying Orange před domem :-)

??? ?????? ??? ??? ??? ??? ???

Celková hmotnost modelu připraveného k letu vyšla na příjemných 560g. Letová zkouška zatím vzhledem velkému větru neproběhla. Jakmile bude model zalétaný, doplním sem informace. :-)

Je úterý 7.5. dopoledne a já jsem nevydržel a zajel s modelem na klubové letiště. Foukal opravdu studený západní vítr odhadem tak 4-5m/s. a teplota byla pouhých 5°C. Chvíli jsem zvažoval, zdali model vůbec vyndavat z auta, ale nakonec jsem dostal odvahu… K  mému překvapení i v tomto větru model letěl velice kultivovaně a na to, že jsou řízeny pouze ocasní plochy byl i dobře ovladatelný. Přistál jsem se zmrzlýma rukama asi po 6 minutách letu a mohu konstatovat, že je všechno OK :-) Už se těším na nějaké podvečerní polétání za bezvětří a teplotou alespoň o 15°C vyšší, než jaká byla dnes ráno. To bude teprve ta pravá pohoda :-)

??? ??? ??? ??? ??? ???

Hezké dny všem :-)              /Hank/

 

,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>