EAA Biplane – Aneb ze 4 taktů na 3 fáze

Myslel jsem, že to vydržím déle ale….   Počáteční euforie z nádherného zvukového projevu 4-taktního Saita FA 100 se pomalu rozplývala s všudy přibývající mastnotou, a to bohužel nejen na modelu. A tak jsem se po vylétání asi 4 litrů paliva rozhodl, že metylové Saito půjde ven a nahradí jej kvalitní stříďák Hacker. Ten jsem měl před několika lety v akrobatu Angel od Sebartu a po jeho prodeji motor odpočíval v krabici. :-) Nejprve proběhla demontáž původního motoru, nádrže, serva plynu a poté řádné odmaštění celého modelu saponátem a v prostoru motoru i nitro ředidlem….. Pak přišlo na řadu vyměření pozice elektromotoru, vyříznutí prostoru pro budoucí pohonný akumulátor a zhotovení tzv. domečku z překližky.

??? ???

Výroba držáku pohonných baterek LiPo 6S 2600 mAh z plastových reklamních desek byla díky lepení vteřiňákem otázkou chvilky. Regulátor je instalovaný JETI Spin 66 rovněž z bývalého Angela.

??? ??? ??? ???

Konečně jsem také dokončil motorový kryt, který je zhotovený z překližky a balzy. A když už jsem do modelu nainstaloval „čistý pohon“, mohl jsem podvozek a baldachýn nastříkat tmavě červenou barvou. Společně s motorovým krytem a vrtulovým kuželem rovněž v červené barvě je oproti původnímu stavu estetický posun :-) Vrtule je APC -E 16/10.

??? ???

Nový zálet proběhl dnes odpoledne za počasí, které na letiště rozhodně nelákalo. Oblačno, občas pár kapek, občas pár paprsků sluníčka. Vítr však nebyl téměř žádný. Těžiště mi naštěstí vyšlo cca stejně, jako se spalovákem a tak sestavit model, vyzkoušet funkčnost a hurá do vzduchu. Eroplán se odlepil asi pi 15 metrech a způsobně spoupal k obloze. Ani nebylo potřeba moc trimovat. Létal jsem na čas nastavený na 7 minut a v podstatě tu samou akrobacii, jako se spalovákem. Výkon se mi zdá ještě větší, a co je velice příjemné oproti Saitu, tak ty okamžité reakce i na jemnou práci s kniplem plynu.

??? ??? ??? ??? ??? ???

LiPo 6S, 2600mAh jsou kapacitně naprosto dostatečné. Za 7 minut létání s občasnými kotrmelci jsem dobíjel pouhých 1450mAh. Když jsem přistával, začalo drobně mrholit a zde jsem poprvé ocenil výhodu elektropohonu. Rychle rozebrat, bez nutného čistění naložit do auta a spokojeně k domovu :-)

Hezké dny všem :-)                    /Hank/

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>