Stavba motorové lokomotivy T 211 – 1. část

Lokomotiva řady 700 (do roku 1988 řada T 211.0) je dvounápravová motorová lokomotiva s mechanickým přenosem výkonu. Byla určena pro posun v depech, staniční posun a pro vlečkový provoz.

Stroje vyráběla lokomotivka ČKD v letech 1957 až 1962. Pro Československé státní dráhy a různé československé průmyslové podniky vyrobeno celkem 627 kusů těchto strojů. Dalších 208 kusů stejného typu bylo exportováno do Sovětského svazu, NDR, Číny, Rumunska, Albánie a Bulharska. /zdroj Wikipedia/.

Model této lokomotivy, často přezdívané „Prasátko“ se sériově nevyrábí, a tak kdo jej chce na svém kolejišti provozovat, musí si ho buďto nechat postavit, nebo se do stavby pustit sám, což je můj případ. Zvolil jsem stavbu kastle z odlitků a pojezd od f. Pojezdy PG.

A takhle mi přišly odlitky od f. http://odlitkymodely.cz/. Objednal jsem rovnou dva.

??? ???

Odřezat žiletkovou pilkou a všechno začistit kvalitníími pilníky – v mém případě diamantovými, které vřele doporučuji. http://www.ddmodely.cz/ddmodely/eshop/17-1-Naradi-pomucky/399-2-Pilniky/5/10743-Diamantove-jehlove-pilniky-140-mm-sada-5-ks-Model-Craft-Shesto

??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Práce na karoserii „Prasátka“ jsem přerušil a pustiil se do pojezdu. Ten je z produkce Pavla Gulicha http://www.pojezdypg.cz/index.php?id=stavebnice-pojezdu-t2110-h0

Při prvním pohledu na stavebnici pojezdu se může zdát, že je to práce pouze pro profíka, ale opak je pravdou. Stavebnice je precizně navržena a vyrobena, tak při troše zručnosti a vybavení se to prostě nechá :-)

??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Následovalo lakování, poté montáž převodovek, motoru se setrvačníkem a DPS s DCC rozhraním NEM 651.

??? ??? ??? ??? ??? ???

A finální kompletace. Kardany, sběrače proudu, základní elektroinstalace.

??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

První provozní zkouška pojezdu: https://youtu.be/G6Hf1x6uhWk

Přeji všem příjemný vánoční čas :-)       /Hank/