Motorový větroň RETRON 3, aneb kam s ním…

Nerudovskou otázku, „kam s ním“ jsem si někdy v půli května položil, držíce v ruce pohonnou jednotku, která byla před několika lety v halovém akrobatu. Napadlo mě, že 20-ti gramový motor Hacker se 1700 ot./V, a 10-ti ampérový regulátor by mohly pohánět nějaký lehký model. Po prvotních úvahách o stavbě nějakého malého motoráčku, jsem dostal nápad. Bude to malý motorový větroň, k jehož stavbě využiji opravované křídlo z R/C házedla. Postavím tedy pouze trup a ocasní plochy. A tak se i stalo. Z křídla šel dolů vlies, přibyly koncové winglety a křídlo bylo potaženo Solarfilmem. Bočnice trupu jsem kreslil rovnou na balzové prkénko 2mm. Trup je jednoduchý, celobalzový, ocasní plochy jsou z plné balzy 3mm. Rovněž potaženo Solarfilmem. Kryt  kabiny je slepený z balzy 4mm a k trupu jej drží malé neodymové magnety. Serva Hitec HS 55 ovládají kormidla ocasních ploch lanovody s drátem 0,6mm.

20170526_203236 20170526_203259 20170526_203308 20170526_203353 20170604_073549 20170604_073554 20170604_073618 20170604_07363120170610_124632 20170610_124638 20170610_124704 20170610_124708 20170610_124722 20170610_124733 20170610_144557 20170610_144601 20170610_144615 20170610_144623  20170610_150919 20170610_151001

A několik fotek z ranního nedělního zalétání modelu. Jedním slovem spokojenost. Model mírně stoupá asi na polovinu plynu, což je odběr cca 3-4 ampéry. Za beztermického počasí jsem na jedno nabití Lipolky 850mAh létal 3 lety po 10 minutách a dobíjel jsem následně pouhých 520mAh. Takže je předpoklad bez dobíjení cca 40 minutového létání bez vlivu termiky. :-)

20170611_074253 20170611_074315 20170611_074326 20170611_074410 20170611_080026 20170611_080040 20170611_080051 20170611_080104

Technická data:

Rozpětí:       1350mm

Délka:            850mm

Letová hmotnost:  320g

Motor:           Hacker 20gramů, 1700 ot./V.

Vrtule:           GWS 7/4

Proudový odběr na zemi: 6,5 A

Serva:             HS-55

Pohonný aku:  LiPoly 2s 850mAh

Vznikl tak model, který dostal název Retron-3. Je totiž třetí ze série, až na pořadové číslo, stejně pojmenovaných jednoduchých modelů navržených a postavených vysloveně pro oddych a relaxaci :-)

Všem návštěvníkům „Krásné a pohodové léto“        /Hank :-) /

 

 

2 thoughts on “Motorový větroň RETRON 3, aneb kam s ním…

  1. Honzo, jak Retron3, tak Filip – elegantní letadla. Retron3 je dobrý nápad na zužitkování zbytků, které je škoda vyhodit, známe to asi všichni. Filip – Miloš měl při návrhu šťastnou ruku a vznikl líbivý design. Jeden praktický dotaz: co ta křidélka jen na spodním křídle – je to bez problémů nebo by se šikla i na tom horním?

  2. Láďo. Díky za komentář. Křidélka u Filipa naprosto v pohodě. Vzhledem k profilu a mírnému vzepětí mám diferenciaci cca 2:1. Jinak oba modely létají bezvadně :-)

Komentáře nejsou povoleny.