Minikolejiště TT 11. část – Zprovoznění

Pro zprovoznění obou segmentů bylo především potřeba upravit a dokončit elektroinstalaci. Nejprve byl zhotovený nový ovládací panel. Díky digitalizaci odpadlo spoustu vypínačů odpojitelných úseků a taktéž zmizelo několik metrů kabelů k nim.

20161028_125309 20161028_143723

Vzhledem k tomu, že ovládací panel je pouze na základním segmentu, bylo nutné osadit i druhý segment potřebnou elektroinstalací a oba celky propojit nějakými konektory. Pro tento případ jsou využity konektory cinch, které lze koupit v každém lepším elektru za cca 8,-Kč/ks. Ty jsem jaksi napasoval do zbytků dřevěných latí a celek přilepil na druhý segment.

20161105_110513 20161105_141419

A následovalo o5 drátování. Obrovská výhoda malých segmentů spočívá ve snadné možnosti si je jakkoliv otočit, zajistit svěrkou k pracovní desce a pohodlně na segmentu pracovat. Poprvé jsem instaloval i modul vratné smyčky.

20161105_141429 20161105_141437

A pohled na rub ovládacího pultu a elektrické propojení obou segmentů, které je díky barevným konektorům otázkou několika vteřin.

20161105_141450 20161105_141455

Dále bylo již minulý týden upraveno malé skryté nádraží. Vzhledem k instalaci segmentu se smyčkou byla odstraněna spádová kolej a upravena nyní jako kusá, odstavná, v rovině kolejiště. No a aby i skryté nádraží trochu vypadalo, dostalo polep imitací cihlového zdiva, které mi zbylo ještě kdysi ze stavby eNka.

20161029_120422 20161029_120456

Původní záměr mít toto kolejiště analogové jsem z mnoha důvodů velice rychle přehodnotil a za rozumný peníz zakoupil setovou z21 Start s myší Multimaus. Časem dokoupím set s wifi routerem pro ovládání tabletem, tak jak to mám řešené u velké segmentovky.

20161029_162104 20161029_162150

Tohle byla první zkouška digitalizovaného kolejiště se z21 start.

20161029_162213 20161029_16220320161022_164436 20161022_164354

Kolejiště bylo ještě doplněno jedním jednoduchým mechanickým rozpojovačem, z materiálu, co jsem doma našel. Kousek hliníkového vinglu, L profil, pružinka namotaná z ocelové struny 0,5mm a dvě tyčky o průměru 2mm, z nihž jedna slouží jako tlačítko a druhá, na které ke nalepený kousek překližky jako vlastní rozpojovač. Rychlé, levné a bezvadně fungující řešení.

20161106_155956 20161106_160008

A instalace kolejiště v lounském bytě.

DSCF8007 DSCF8008 DSCF8009 DSCF8010 DSCF8011 DSCF8012 DSCF8013 DSCF8014 DSCF8015 DSCF8016

 

Videa z celé tratě:

T-334 Rosnička sólo:     https://youtu.be/TQ9DX45wKeE

T-334 Rosnička a osobní vozy:      https://youtu.be/yoiktCRVPHU

T-435 Hektor a cisterna se služebákem:    https://youtu.be/KZesg8ASDAk

 

Pokračování :-)      /Hank/