Kolejiště TT 46. část – Stavba vlakotvorné koncové stanice – díl 4.

Během včerejšího večera a dnešního dne, kdy jsem s přestávkami dělal na kolejišti se práce na nové stanici posunuly zase o kousek vpřed. Začalo to tím, že jsem musel na spodní části segmentů tam, kde jsou výřezy pro budoucí propustky zhotovit takové „dřevěné vany“. Použity dřevěné latě, plastové desky /zbytky z cedulí na reklamu/ a sololit.

20160204_162958 20160205_081359 20160205_081435 20160205_082458 20160205_082509 20160205_082849

Po přelepení přilehlých kolejí maskovací páskou přišla na řadu montážní pěna

20160204_164005 20160204_164018 20160205_083340 20160205_083345 20160205_083354 20160205_093023

Po dobu schnutí /raději přes noc/ jsem se bavil výrobou rozpojovačů. Uvažoval jsem i o variantě jejich ručního ovládání, pomocí táhel, ale nakonec mi použití serv přišlo stavebně jednodušší. Kontrukce těchto rozpojovačů je velice jednoduchá a rovněž laciná. Použity mnou oblíbené zbytky desek pro reklamu tl. 4 a 5mm, které jdou snadno opracovávat a lepit vteřinovým lepidlem. Plastový lanovod používaný pro modely letadel 3/2mm, tvořící vodící pouzdro,uhlíková tyč průměru 2mm s kouskem letecké překližky 1mm na plošku rozpojovače, a kousek hliníkové pásoviny 1,5x6mm na vahadlo od serva pod tyč rozpojovače. Vahadlo proto, abych mohl nastavit převod v poměru 2:1 ve prospěch serva. Tak půjde rozpojovač ve výsledku nastavit daleko citlivěji a přesněji, nežli při přímém převodu 1:1. No a jedno laciné servo za 80,-Kč/ks. Konstrukce je patrná z fotek. Původně jsem uvažoval o sehnání, případně o navinutí pružiny, což se mi ve výsledku nepodařilo a tak přišlo na řadu závaží /z nějakého distančního sloupku, které jsem v garáži náhodou objevil. Celý rozpojovač mě pro zajímavost vyšel na necelou stovku :-) Na stanici jich bude celkem 8.

20160205_102206 20160205_10213820160205_151838 20160205_151827 20160205_120423 20160205_120339 20160205_152216 20160205_151942

Po zaschnutí pěny došlo k jejímu tvarování, začistění a polepení několika vrstvami papírových utěrek.

20160205_093001 20160205_093113 20160205_144306 20160205_144331

Důvodem pro tyto výškové /vlastně hloubkové :-) / úpravy vybraných ploch obou segmentů stanice, je docílit přirozenější krajinný ráz. Velký skladový areál bude tak oddělený kromě plotu i dlouhou strouhou, část dvoumístné remízy bude na kamenné podezdívce a stejně tak i konec strojové koleje u zbrojení naftou. K tomu budou vyrobeny a instalovány kamenné propustky.

Pokračování :-)   /Hank/