Kolejiště TT 43. část – Stavba vlakotvorné koncové stanice – díl 1.

Člověk míní a život mění. Toto letité moudro se bohužel potvrdilo i při stavbě mého kolejiště. Moje původní představy o stanici s kolejemi o užitné délce necelý metr a zbytečnosti skrytého nádraží, si nakonec vybraly svoji daň v podobě přestavby, respektive stavby nové vlakotvorné stanice. Ta bude dle zcela původního projektu opět koncová /hlavová/ se staničními kolejemi o užitné délce 120 – 160 cm, třemi vlečkami a tentokrát i s kompletním zázemím pro parní i diesel provoz. I když byla ve hře, kromě nové hlavní stanice i totální přestavba kolejiště, nakonec jsem z časových, finančních a především citových důvodů od této myšlenky upustil a zůstane tak u nové velké koncové stanice a trati do podúrovňového  5-6 kolejného skrytého nádraží.

A tak začala opět doba dřevěná – výroba dvou rámů o celkévém rozměru 372×60 cm pro novou stanici.

aktual s úvratí

Ve wintracku tak vznikla finální verze stanice, kterou jsem si  pro snažší realizaci vytiskl v měřítku 1:10. No a potom osvědčená klasika – rámy z latí 8x2x200cm a shora deska OSB 8mm. Ta je částečně vyřezaná pro budoucí terénní úpravy s propustky tak, aby stanice nebyla v naprosté rovině.

20160116_104809 20160116_104641 20160116_104656 20160116_104722

Následovalo celoplošné polepení 2mm korkem, a poté instalace výhybek EW2 vjezdového zhlaví. Zde se ukázalo, že vytištěný plán stanice v měřítku 1:10 je více než dobrým pomocníkem. Je jasné, že před přilepením výhybek k nim byly připájeny potřebné vodiče pro napájení jazyků a přepínání srdcovky.

20160116_105037 20160116_162441 20160116_162454 20160116_162504 20160116_162533 20160116_162544 20160116_162559 20160116_162608

Jediné, na co jsem bohužel zapomněl při pondělní návštěvě mašinkány elektrické vláčky v Praze Kbelích byla koupě popelové jámy, která bude před výhybkou do remízy. Proto tam ještě není kolej přilepená. Následně mě čeká začištění čel segmentu překližkou, jejich spasování se sousedním segmentem a dotažení kolejí na hrany segmentu. No a poté hurá na druhý segment stanice s kusými kolejemi :-) Abych nezapomněl. Velice tímto děkuji svým konzultantům, i když jsem jejich návrhy a připomínky zcela neakceptoval. :-) Zachovejte mi i tak prosím nadále přízeň. :-)

Pokračování :-)   /Hank/