Savjetskyj rabótnik – diesel 1,5ccm MK 17

Člověk a navíc modelář je tvor tak trochu zvláštní a to například i tím, že občas rychle udělá, nebo koupí něco, co by při delším přemýšlení patrně neudělal, nebo nekoupil. V mém případě to byla odpověď na telefonickou nabídku, zdali bych neměl zájem o asi 35 let starý modelářský motor MK 17. Ani nevím, co mě k tomu vedlo, ale prostě jsem řekl ano a prodávajícímu nadiktoval adresu, kam má tento ještě kus poctivého ruského železa poslat. Naprosto učebnicově jsem se tak jako kupující zachoval způsobem, o který se snaží reklamní stratégové a kterému se v marketingu říká „Emotivní nákup“. Faktem je, že nad nabízenou cenou 250,-Kč + poštovné jsem zas až tak nepřemýšlel, a tak  jsem lehkomyslně zariskoval i možné zklamání.

 

SAM_1116 SAM_1117 SAM_1118 SAM_1119 SAM_1120 SAM_1121 SAM_1122 SAM_1123

Za tři dny mi přišel motor v originální plastové krabičce včetně originálního mininářadí a originál CCCP vrtule. To jsem docela valil oči a pomyslně smekal klobouk před původním majitelem, který motor uchoval nakonzervovaný, v orig. obalu, s kompletním příslušenstvím a dokonce s účtenkou o koupi v Rumburku v roce 1982 !!! Co si matně pamatuji, tak s uvedenými motory létali někteří modeláři v době mých začátků, ovšem já sám jsem jej nikdy neměl. Tenkrát byly pro mě jedenapůlka, dvaapůlka a později i šestapůlka „Brno“ to nejlepší, co jsem si mohl přát a také jsem si jich hojně užíval.

A tak mě znovu napadá ta nedávno zde popsaná nerudovská otázka: „Kam s ním?“. Vzhledem k jeho koncepci bez RC karburátoru a detonačnímu provedení by byl asi nejvíce vhodný jako pohon nějakého menšího historika do roku 1950.

Pokud byste měli nějaké nápady, co na tohoto „Savjetskovo rabótnika“ postavit –  sem s nimi 🙂

Děkuji za případnou inspiraci a přeji hezký zbytek léta.     /Hank/